Od pn do pt    8:00 - 18:00

W soboty    9:00 - 13:00

{{ item.Name }}
Kod produktu: {{ item.Code }}
Ilość: {{ item.Amount }} szt
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}

Pomoc

REALIZACJA ZAMÓWIENIA

Czym jest SAPART?

Sapart.pl jest profesjonalnym sklepem internetowym oferującym szeroki wybór części samochodowych i akcesoriów wysokiej jakości w dobrej cenie.

Długoletnia obecność w branży motoryzacyjnej, a więc doskonała znajomość specyfiki potrzeb i oczekiwań właścicieli samochodów sprawiła, że nasza propozycja ofertowa funkcjonująca w sklepie internetowym ma odzwierciedlenie w liczbie zrealizowanych zamówień. Nie bez wpływu na ten stan rzeczy jest współpraca z uznanymi na rynku producentami i dostawcami, a także własna dystrybucja części samochodowych, których jesteśmy importerem.

Wyjątkowym ułatwieniem dla kupujących jest wdrożony system TecDoc, profesjonalny katalog części zamiennych i ich producentów wraz z różnorodnymi funkcjami, które mają jeden cel: jak najszybsze, a przede wszystkim bezbłędne wyszukanie potrzebnej części. Klientom, którzy mają wątpliwości, udzielamy pełnego wsparcia informacyjnego. A wszystkim kupującym gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji i znakomity poziom obsługi.

Gdzie SAPART zaopatruje się w części?

Sapart oferuje części zamienne tylko renomowanych producentów. W naszym asortymencie znajdziecie produkty takich marek jak Febi, Hart, Lemfoerder, TRM, LUK, Castrol, Lemforder, Mann, Delphi czy Maxgear. Oferujemy również oryginalne części m.in. Bosch, Valeo, Denso, OSRAM.

Czy muszę się zarejestrować aby dokonać zakupu?

Nie, nie jest wymagana rejestracja. Aby dokonać zakupu, należy złożyć zamówienie bez logowania, podając jedynie wymagane dane do realizacji zamówienia.

Jak wyszukiwać części?

Do wyszukiwania części na stronie Sapart.pl służy pasek wyszukiwarki, podzielony na zakładki, w których możesz wpisać markę, model oraz typ samochodu lub zaznaczyć w katalogu części poszukiwany element. Jeśli masz jakieś pytania, nie możesz znaleźć jakiegoś elementu, zadzwoń do nas pod numer 500 745 880 lub napisz na adres kontakt@sapart.pl.

Jak znaleźć zamienniki?

Wystarczy, że na karcie danego produktu wybierzesz opcję “znajdź zamienniki” i w nowym oknie pokażą się części zamienne, które dodatkowo możesz porównać.

Czy wybrana część na pewno pasuje do mojego auta?

Aby sprawdzić czy wybrana część jest odpowiednia do Twojego samochodu, prześlij na adres kontakt@sapart.pl dane auta: markę, model, pojemność i moc silnika, rok produkcji, nr VIN (dane znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym) lub zadzwoń do naszego konsultanta pod numer 500 745 880.

Czy część, którą wybrałem jest dobrej jakości?

Sprzedajemy wyłącznie produkty renomowanych producentów. Części są w pełni sprawne i doskonale zabezpieczone. Wszystkie produkty posiadają szczegółowy opis wraz ze zdjęciem, dzięki czemu możesz przed zakupem poznać szczegóły i upewnić się, że jest to część, której potrzebujesz. Obsługa naszego sklepu chętnie udzieli więcej informacji na temat asortymentu.

Czemu niektóre części sprzedawane są z kaucją i jak ją mogę odzyskać?

Niektóre z oferowanych w sklepie części i podzespołów podlegają regeneracji w fabrykach producentów. Oznacza to, że możesz daną zużytą część odesłać do nas, a my zwrócimy ją po renowacji. Kaucję zwracamy od razu po zwrocie części zużytej, zastąpionej przez część zregenerowaną. Warunkiem zwrotu kaucji jest normalne zużycie eksploatacyjne części zużytej, nie może posiadać uszkodzeń mechanicznych, oderwanych lub odciętych części, zerwanych mocowań, gwintów i śrub, głębokiej korozji czy pęknięć. Zwracana część zużyta podlega ocenie jakościowej i na jej podstawie podejmowana jest decyzja o zwrocie kaucji lub zwrocie części zużytej klientowi.

Jak mogę otrzymać oryginalny numer części?

Oryginalny numer znajduje się na każdej części, na niektórych jest wybity lub nadrukowany. Jeśli nie możesz znaleźć numeru skontaktuj się z naszymi konsultantami pod numerem telefonu 500 745 880 lub pod adresem e-mail kontakt@sapart.pl

Jakie są warunki gwarancji?

Wszystkie produkty z naszego sklepu są objęte gwarancją producenta lub importera. Jeśli opis na podstronie produktu nie podaje szczegółów gwarancji, stosowany jest dwuletni okres gwarancyjny dla osób fizycznych i roczny okres gwarancyjny dla firm.

Znalazłem część, która mnie interesuje, ale jest niedostępna. Jak ją zamówić?

Prosimy o kontakt z naszym konsultantem pod numerem telefonu 500 745 880 lub poprzez wiadomość mailową na adres kontakt@sapart.pl.

Jak złożyć zamówienie?

Zamówienie należy składać na stronie www.sapart.pl dodając produkt do koszyka, a następnie z poziomu koszyka finalizując zamówienie w kilku prostych krokach.

Czy mogę wysłać zamówienie e-mailem?

Tak, zamówienia można wysyłać na adres mailowy kontakt@sapart.pl.

Czy jest możliwość wysłania dwóch oddzielnych zamówień jedną paczką?

Tak, natomiast z wykluczeniem części gabarytowych. W celu połączenia zamówień trzeba natychmiast po złożeniu zamówień skontaktować się z obsługą sklepu (telefon 500 745 880, 506 849 789 email: kontakt@sapart.pl).

Czy mogę zmienić adres dostawy w złożonym zamówieniu?

Możliwość zmiany jest uzależniona od statusu zamówienia. Skontaktuj się w tej sprawie z naszym konsultantem pod numerem telefonu 500 745 880 lub pod adresem e-mail kontakt@sapart.pl

Czy mogę zmienić dane do faktury w złożonym zamówieniu?

Możliwość zmiany jest uzależniona od statusu zamówienia. Skontaktuj się w tej sprawie z naszym konsultantem pod numerem telefonu 500 745 880 lub pod adresem e-mail kontakt@sapart.pl

Jaki jest czas realizacji?

Czas oczekiwania na zamówienie to około 2 dni roboczych, natomiast dostawa kurierem następuje kolejnego dnia roboczego po wysyłce.

W jakich godzinach mogę składać zamówienia?

Sklep internetowy sapart.pl jest dostępny przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, zaś nasi konsultanci pracują w godzinach 8:00-18:00 w dni robocze oraz 9:00-13:00 w soboty.

Jaki jest koszt dostawy?

Dostawa dla zamówień o wartości do 348,99 zł brutto kosztuje 12 zł brutto, przesyłka pobraniowa 18 zł brutto, natomiast dostawy zamówień o wartości powyżej 349 zł brutto są darmowe. Więcej informacji znajdziesz w zakładce „koszty dostawy”.

Czy można wysłać bezpośrednio do warsztatu?

Tak, w tym celu prosimy o podanie w zamówieniu dokładnego adresu do wysyłki.

Czy paczkę może mi dostarczyć inna firma kurierska?

Nie, w tej chwili dostawy realizujemy tylko poprzez firmę kurierską DPD.

Czy mogę ustalić dzień i godzinę dostawy?

Po otrzymaniu numeru listu przewozowego można to ustalić na stronie http://www.dpd.com.pl lub pod nr. tel. 801 400 373.

Czy przesyłkę może odebrać inna osoba?

Tak, natomiast należy to ustalić telefonicznie z kurierem.

Czy mogę zapłacić gotówką przy odbiorze?

Tak.

Czy mogę zapłacić przelewem?

Tak, płatności przelewem internetowym realizujemy poprzez system przelewy24. Jest też możliwość zapłaty przelewem tradycyjnym - numer konta dostępny jest w zakładce „metody płatności” (w treści przelewu należy wpisać numer zamówienia).

Czy moje dane są bezpieczne?

Tak, używamy tylko bezpiecznych danych SSL oraz zachowujemy standardy przetwarzania danych zgodne z rozporządzeniem RODO. Więcej informacji w naszej polityce prywatności

Czy wysyłacie towar za granicę?

Nie, realizujemy tylko zamówienia z wysyłką na terenie Polski.

Czy mogę dokonać zakupu na raty?

W tej chwili nie umożliwiamy takiej formy zakupu.

Czy mogę zapłacić część przelewem, a drugą część kartą?

Nie ma takiej możliwości.

PO REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Jak sprawdzić stan realizacji zamówienia?

Stan realizacji zamówienia możesz sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto. W przypadku nie posiadania konta w naszym sklepie, prosimy kontaktować się z obsługą sklepu (telefonicznie lub mailowo). Uwaga: W momencie, gdy status Twojego zamówienia ulegnie zmianie lub gdy przesyłka zostanie dostarczona, otrzymasz od nas wiadomość e-mail.

Jak sprawdzić, gdzie jest moja paczka?

Po przygotowaniu przez nas zamówienia do odbioru przez kuriera, otrzymasz od nas na podany w zamówieniu adres mailowy wiadomość z linkiem do śledzenia przesyłki.

W jakich godzinach zostanie mi doręczona przesyłka?

Kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę standardową w godzinach 8.00-20.00.

Co w przypadku, gdy kurier nie zastanie odbiorcy?

Firma kurierska zobligowana jest do 2-krotnej próby dostarczenia towaru. O każdej z prób doręczenia zostaniesz poinformowany telefonicznie i mailowo. W razie braku informacji skontaktuj się z firmą DPD pod nr. tel. 801 400 373.

Czy mogę odebrać towar osobiście?

Tak, adres punktu odbioru osobistego to ul. Lubomirskiego 5, 05-250 Radzymin.

Czy mogę sprawdzić towar w obecności kuriera?

Tak, można, a nawet należy sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru należy spisać z kurierem protokół opisujący te uszkodzenia.

Jak mam postępować, gdy towar będzie niezgodny z zamówieniem?

Prosimy o jak najszybszy kontakt z naszym konsultantem pod numerem telefonu 500 745 880 lub poprzez wiadomość mailową na adres kontakt@sapart.pl.

Jak dokonać zwrotu?

Należy wypełnić formularz dostępny w zakładce „Zwroty” i odesłać go do nas pocztą tradycyjną na adres: 05-250 Radzymin, ul. Lubomirskiego 5, bądź e-mailem na adres kontakt@sapart.pl

Przekroczyłem termin zwrotu, czy mimo to mogę dokonać zwrotu towaru?

Niestety nie ma takiej możliwości.

Kiedy otrzymam pieniądze za zwrot towaru?

Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zwracanego towaru na nasz magazyn.

Czy zwrot pieniędzy mogę otrzymać przekazem pocztowym?

Nie.

Co w przypadku, gdy brakuje części w moim zamówieniu?

Prosimy o jak najszybszy kontakt z naszym konsultantem pod numerem telefonu 500 745 880 lub poprzez wiadomość mailową na adres kontakt@sapart.pl.

REKLAMACJE

Jak złożyć reklamację uszkodzonej paczki/towaru w transporcie?

By złożyć reklamację związaną z uszkodzeniem w transporcie, należy spisać protokół szkody w chwili doręczenia paczki. Jeżeli kurier odjedzie nim zauważone zostanie uszkodzenie, ma on obowiązek wrócić w celu spisania protokołu. Należy w tym celu jak najszybciej wezwać go poprzez biuro obsługi klienta DPD.

Chcę złożyć reklamację wadliwego produktu, jaki jest proces?

Składając reklamację prosimy o wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego do pobrania w zakładce “Reklamacje” oraz nadesłanie go wraz z reklamowanym produktem i dowodem zakupu na adres: ISPB Aldona Sosnowska, ul. Lubomirskiego 5, 05-250 Radzymin; lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@sapart.pl

Jak długo trwa proces reklamacji?

Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia (przyjęcia reklamowanego towaru wraz z formularzem reklamacyjnym).

  • 2019-01-29 13:15:55
    Pióra wycieraczek w samochodzie – jak dbać, kiedy wymieniać?

    Pióra wycieraczek w samochodzie – jak dbać, kiedy wymieniać?

    Jak ważną funkcję pełnią pióra wycieraczek w samochodzie nie trzeba przypominać, ale zapewnienie ...

    Jak ważną funkcję pełnią pióra wycieraczek w samochodzie nie trzeba przypominać, ale zapewnienie optymalnej widoczności, zwłaszcza że są to elementy dość szybko zużywające się, wymaga określonych zabiegów i okresowej wymiany. Czy wiemy, kiedy ich praca zaczyna mieć negatywny wpływ na nasze bezpieczeństwo? Jak o nie dbać i kiedy wymieniać?

    To fakt, pióra wycieraczek są nie tylko odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, ale także, ze względu na swą pracę, bardzo szybko zużywającymi się elementami. Niestety, dość często sami jesteśmy sprawcami ich nieprawidłowego funkcjonowania, szczególnie w okresie niskich temperatur. Uciążliwość jazdy podczas przysłowiowej niepogody to często efekt ich zużycia przejawiający się wyraźnymi smugami na szybie, które utrudniają widoczność. Nie bez znaczenia jest także głośna praca wycieraczek, co z kolei przyczynia się do nierzadkich rozdrażnień i przepis na stworzenie zagrożeń wypadkiem mamy gotowy. Zużyte pióra mogą również zarysować szybę, co w perspektywie ograniczy nasze widzenie drogi i stworzy konieczność jej wymiany, a nie jest to tani element naszego auta. Prawidłowa eksploatacja wycieraczek to również konieczność zwrócenia uwagi na pierwsze symptomy, które świadczą, że coś niedobrego się z nimi dzieje i czas przedsięwziąć odpowiednie działania.

    Po czym poznać pierwsze oznaki zużycia?

    Nasze bezpieczeństwo, a także innych użytkowników dróg oraz zapewnienie komfortu jazdy to cel nadrzędny, którym powinniśmy się kierować, zwracając baczniejszą uwagę na pracę wycieraczek. Tak, jak już mówiliśmy, podstawowymi objawami zużycia piór są przede wszystkim:

    • smugi pozostawiane na szybie – brak prawidłowego zbierania wody (sprawdzamy, czy guma faktycznie ma oznaki zużycia, ponieważ czasami zatłuszczenie szyby ma wpływ na nieefektywną pracę wycieraczek),
    • nierówna praca na powierzchni szyby połączona z delikatnym skrzypieniem – ewidentny symptom zużycia piór wycieraczek, który kwalifikuje je do wymiany,
    • naderwane gumki – pióra podlegają natychmiastowej wymianie.

    W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że starsze modele wycieraczek mają metalowy stelaż, który niestety dość często ulega korozji, choćby z tytułu agresywnego działania soli drogowej z błota pośniegowego. Częściej należy je sprawdzać.

    Jak dbać o pióra wycieraczek?

    Zużycie eksploatacyjne w dużym stopniu zależy od jakości piór wycieraczek i oddziaływania czynników zewnętrznych – niska temperatura, sól drogowa, kwaśne deszcze itp. Jednak to, jak będą one nam służyć i czy długo zależy od nas samych.

    Pierwszym podstawowym elementem dbałości o wycieraczki jest zapewnienie stałej czystości szyb. Pozostawianie kurzu, drobinek piasku, owadów innych suchych zanieczyszczeń działa negatywnie nie tylko na nie, ale również na szybę. Pamiętajmy również o przetarciu samych piór. Wystarczy bawełniana szmatka i woda z dodatkiem np. płynu do naczyń lub mydła.

    W drugiej kolejności nasze starania powinny skupić się na szczególnej dbałości o pióra w okresie zimowym. Wyobraźmy sobie zmrożone szyby i … codzienne ich skrobanie. W ten sposób niestety rysujemy szkło i pozostawiamy resztki zmrożeń, które niszczą gumę ostrymi nierównościami. Nie zalecamy także ich odrywania od szyb, to niemal pewne, że powstaną uszkodzenia. Również nie wykorzystujemy uruchomionego na postoju samochodu do rozmrożenia szyby. Zgodnie z zaleceniami producentów aut, najkorzystniejsze dla pojazdu, a raczej jego silnika jest ruszenie nim tuż po uruchomieniu. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie dobrych odmrażaczy, które nie niszczą ani piór, ani szyb.

    Dbamy również o płyn do spryskiwaczy. Należy trzymać się ważnej zasady i stosować określony płyn zgodnie z przeznaczeniem i jak wskazuje sama ich nazwa – płyn letni i płyn zimowy. W żadnym wypadku nie stosujemy płynu zimowego latem (korzystanie przy wyższych temperaturach może niszczyć uszczelki i pióra) i odwrotnie. Warto także zadbać o lepszą ich jakość. Zimą unikniemy wielu przykrych niespodzianek z zamarznięciem płynu włącznie.

    Jak często wymieniać wycieraczki i jakie stosować?

    W zasadzie ich zużycie ze względu na intensywność pracy następuje po 6 miesiącach, a więc wymianę piór dokonujemy dwukrotnie w ciągu roku, przy czym najlepszym terminem jest czas zmiany opon, czyli przed okresem zimowym i wiosną. Oczywiście pod warunkiem dbałości o ich prawidłową eksploatację.

    Przy starszych modelach, gdy zależy nam na oszczędnościach, można wymienić same gumki i tylko wtedy, gdy stelaż nie jest skorodowany. Alternatywą dla tradycyjnych piór są nowoczesne wycieraczki AERO (płaskie) bez metalowego szkieletu. Aerodynamiczna, jednorodna konstrukcja zdecydowanie lepiej przylega do szyby i generuje mniejsze opory powietrza, ale jest niestety droższym rozwiązaniem.

    czytaj więcej
    ukryj treść
  • 2019-01-29 13:15:24
    Za co odpowiedzialny w samochodzie jest wahacz?

    Za co odpowiedzialny w samochodzie jest wahacz?

    Prawidłowe funkcjonowanie wahacza i elementów, z których się składa, ma ogromne znaczenie dla naszego ...

    Prawidłowe funkcjonowanie wahacza i elementów, z których się składa, ma ogromne znaczenie dla naszego i innych użytkowników dróg bezpieczeństwa. Bardzo ważna część łącząca zwrotnicę koła z nadwoziem pojazdu odpowiada za tłumienie drgań powstałych podczas jazdy na nierównych nawierzchniach oraz stabilne prowadzenie. Szczególna dbałość właścicieli samochodów polega na rozpoznaniu usterki i szybkiej jej eliminacji.

    Z pewnością każdy kierowca zdaje sobie sprawę, że jedną z najważniejszych części zawieszenia jest wahacz. To właśnie jego funkcjonowanie w znacznym stopniu decyduje o naszym bezpieczeństwie na drodze. Gdy słyszymy niepokojące dźwięki z okolic kół lub odczuwamy luz na kierownicy mamy do czynienia ze zużyciem się jego elementów, a także samego wahacza, jeśli w porę nie zareagowaliśmy na pierwsze symptomy. Powstałe uszkodzenia mogą być przyczyną np. raptownej zmiany kierunku jazdy, szczególnie w trakcie pokonywania zakrętu. Czym się to może skończyć, pozostawiamy wyobraźni.

    Znaczenie wahacza w układzie zawieszenia

    W dużym uproszczeniu wahacz to sztywny element zawieszenia wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi o ograniczonym kącie obrotu. Cykl pracy kończy się w momencie jego powrotu do początkowego położenia. Niezwykle ważna część łącząca zwrotnicę koła z nadwoziem samochodu odpowiada, o czym już wcześniej wspominaliśmy, za bezproblemową jazdę. Wahacz z tuleją metalowo-gumową (silentblock) i sworzniem jako całość tłumi powstałe na nierównościach dróg drgania, utrzymując jednocześnie optymalną stabilność samochodu. Zużycie bądź jego uszkodzenie nie dość, że niweluje walory jezdne auta, to może jeszcze odpowiadać w mniejszym lub większym stopniu za stan całego zawieszenia. Nierzadkie są przypadki pęknięć i skrzywień innych elementów. A zatem sprawność wahacza ma wręcz fundamentalne znaczenie dla naszego i innych użytkowników dróg bezpieczeństwa.

    czytaj więcej
    ukryj treść
  • 2019-01-29 13:14:36
    Jak naprawić tylny wahacz?

    Jak naprawić tylny wahacz?

    Z pozoru skomplikowany demontaż i montaż tylnego zużytego wahacza w samochodach może być dla ...

    Z pozoru skomplikowany demontaż i montaż tylnego zużytego wahacza w samochodach może być dla ich użytkowników, przy niewielkiej dozie determinacji, świetną okazją do satysfakcjonującej samodzielnej naprawy i dużych oszczędności. Wystarczy skorzystać z naszych porad oraz odpowiednich narzędzi i zestawów naprawczych, by w pełni cieszyć się ponowną, a przede wszystkim bezpieczną jazdą swoim autem.

    W zależności od zastosowanego rozwiązania w zawieszeniu tylnym samochodu, rozpoznanie usterki może przysporzyć nam sporo problemów, zwłaszcza w przypadku układu wielowahaczowego. Naprawa wahacza, który jest najczęściej podatny na zużycie, w tym przypadku oraz, gdy jest elementem wykonanym z aluminium, nie zawsze jest możliwa. Musimy liczyć się z jego wymianą, bądź nawet wszystkich występujących przy jednym kole, co jednak nie oznacza, że akurat w naszym pojeździe ma to miejsce.

    Jak rozpoznać objawy uszkodzenia lub zużycia wahacza?

    Charakterystycznym objawem usterki w tylnym zawieszeniu jest pochylenie kół odstające od dotychczasowego widoku. Musimy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że niektóre modele samochodów cechują się fabrycznie pochylonymi kołami i w tym miejscu warto skonfrontować obawy z danymi producenta. Jeśli temu towarzyszą jeszcze niepokojące stuki bliskie wahaczom, możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że coś niedobrego dzieje się właśnie z nimi. Ostatecznym potwierdzeniem diagnozy będzie tu ocena stanu poduszek belki. Brak oznak ich sparcenia wskazuje bez wątpienia na zużyty wahacz. Nie zwlekajmy z naprawą, ponieważ jazda ze stwierdzonymi nieprawidłowościami skutkuje nie tylko uszkodzeniem łożysk kół, ale także zużyciem opon po ich wewnętrznej stronie. W takiej sytuacji koszty niepomiernie wzrastają.

    Naprawa wahacza – jak się do tego zabrać?

    Przede wszystkim przygotujmy w naszym garażowym zapleczu odpowiednie narzędzia, takie jak zestaw kluczy, również do kół, kliny, ściągacze do sprężyn i podnośnik oraz niezbędne części i akcesoria: zestaw naprawczy wahacza dedykowany do danego modelu auta, gumy sprężyny dolnej i górnej, a także odboje (krótki i długi). Zanim przystąpimy do poluzowania śrub danego koła tylnego, koniecznie zabezpieczamy przednie klinami. Kolejna uwaga, użycie podnośnika wymaga także odpowiedniego zabezpieczenia przed jego opuszczeniem. Po zdjęciu koła wszystkie przeznaczone do odkręcenia połączenia śrubowe warto polać specjalnym penetratorem, co przyczyni się do bezproblemowej naprawy. Odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego, śruby stabilizatora, a następnie mocowanie wahaczy i śrubę amortyzatora. Ściągaczem wyjmujemy sprężynę i w drugiej kolejności wyciągamy zużyty wahacz. Demontujemy z niego łożyska z tulejami oraz bieżniami, które podlegają wymianie. Czynności montażowe przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o nowych gumach (sprężyna) i odboju. Naprawa z pozoru jest skomplikowana, ale przy odrobinie samozaparcia, jest do wykonania, a przy tym daje dużo satysfakcji, no i znacznych oszczędności.

    czytaj więcej
    ukryj treść